tisdag 12 april 2011

Födelsedagsresumé

Ja då va den gjord, 40-årsdagen som jag har haft lite småångest för. Jag hade tagit semester dagen till ära och den började med att jag körde barn till skolan. Sen drack jag kaffe ,åt frukost och surfade lite. Fick ett blombud oxå med en helt underbar bukett från min kära vän.
Började plocka ordning i det förfallna hemmet...kan inte förstå hur det kan bli så stökigt när man aldrig är hemma.
så där står jag i mjukisbrallor,b-h lös i ett tight linne och fixar med disken när dörren öppnas och jag hör en gitarr...å herregud jag ser för djävlig ut är min tanke. In kommer mina päron och mina syskon,syskonbarn och syrrans pojkvän...men va f*n är ni tvungna att komma nu, jag har ju inte ens fått på mig kläder...det tar en stund sen upptäcker jag att sonen som jag trodde va i Åre står i klungan med folk och då kommer dom...tårarna,både av skönsången och att sonen är hemma.
När klanen sjungit färdigt va det dax för kaffe och tårta å presenter( ni ska få sångtexten i ett annat inlägg). Sonen hade lånat pengar av sin pappa till tågbiljetterna och åkt tåg hela natten för att komma hem till mamis födelsedag å det va en av det bästa presenterna att få ha alla barnen hemma =)
Syrran kom på när vi fikade att hon hade en sopsäck med kläder som hon rensat ut nu under flytten så hon hämtade den( vi bor nu mer på samma gata)vill bara tala om att min syster är en smal figur som drar stl xs,s...men jag fick i alla fall välja först eftersom jag fyllde år och lite påfyllning i min garderob blev det =)
fick två par jeanstights och två jättesnygga toppar som faktiskt passade trots att det va S på dom...gissa om det va nån som va glad.
Syrran va så snäll att hon hämtade döttrarna i skolan och körde älsta dottern till stallet. Å lilla Wilmis kom med ett jättefint kort och teckningar som hon gjort plus en jättefin blomma som hon hade haft i skolväskan.
Jag fick ett presentkort på Lindex av sonen så vi stack ner på byn en sväng för att se om det fanns nåt som passade men jag hittade ingenting. Vi gjorde en fetaost sallad så vi skulle få i oss lite innan det va dax för nästa grej.
Brosans ex kom hit med barnen och fikade en stund och jag fick en underbar orkideé av henne och en trisslott, men ingen vinst. Äldsta dottern kom hem från stallet och hade med sig ett lång paket innehållande två par tygskor...hon vet va mami vill ha hon.
 Sen va det dax att kasta sig in i duchen och fixa till fejset för 18.00 skulle syrran hämta mig. Först gick vi hem till min andra syster där jag  fick en flaska av mitt vita favoritvin...den ska drickas nu!!! så det va väl bara att sätta igång. sen va det dax för mer presenter och jag fick ett presentkort till tatueraren( jippi!!!), å sen fick jag två  vinflaskor av min kära kompis Helena.
Vi åkte vidare till Play palace där det bjöds på tacobuffé och senare bowling. Och som vanligt när klanen är i gång så händer det grejer...jag tappade klotet bakom mig och syrran drattade på ändan.
När vi hade bowlat klart så tog mina älskade föräldrar med sig barnen och syrrorna stoppade in mig i en bil för att fortsätta kvällen på ett ute ställe i Karlstad.
Kan bara säga att Karlstad fick uppleva systrarna duracell...jag hade så roligt och va på dansgolvet nästan hela tiden.
TACK TILL MIN ÄLSKADE FAMILJ OCH MINA VÄNNER FÖR EN TOPPEN DAG!!!!

2 kommentarer:

  1. Låter som att du haft en fantastisk födelsedag. Vad härligt att dansa natten lång! Och grattis i efterskott fina du. PEPPKRAM.

    SvaraRadera
  2. Tack söta du =)
    Å jag passar på att skicka en massa peppkramar tillbaka...å vi kommer va så snygga så i sommar...nu tar vi å klämmer dom sista kilona, eller va säger du

    SvaraRadera