måndag 31 januari 2011

Fullt upp

Jisses vilken dag...började vid 05,45 i morse när jag Väckte Wilma så bara grät hon och hade ont i huvudet och jag som var tvungen att öppna, visste att vi skulle va en man kort oxå och vem fan kan man ringa till så tidigt? Lovade Wilmis att hon fick stanna hemma och att jag skulle försöka komma så fort jag bara kunde och om det var nåt så kunde hon gå till mormor och morfar som bor i kvarteret bakom oss.
Som tur va så va det väldigt lugnt på jobbet och Erica sa att hon somnat om när jag ringde...tur.
Kunde åka hem vid 11 i alla fall och när jag kom hem ringde killen jag skulle köpa hö av och sa att jag va tvungen att komma tidigare och hämta det. Så det var bara att stuva in sig i bilen...ta med Wilmis...hämta Erica och så var vi på väg. Lassade på ca 600kg och kan säga att det inte va så smart att ha dunjacka och termobyxer på sig, väldigt varmt blev det. Sen körde jag upp kärran till stallet och där väntade mördartrappan. Man måste nämligen upp för en jättebrant trappa till höloftet...snacka om träningspass. Känner att det ömmar lite varstans på kroppen. Sen var det bara att åka tillbaka med den lånade kärran och det kritiska momentet att från en smal väg backa kärran nerför en isig backe...behöver jag tillägga att jag är urkass på att backa med kärra... men skam den som ger sig så till slut stog den nerbackad och fin å jag var jättestolt över att ha fixat detta =)

Gjorde mat till Wilma...drack lite kaffe...blev skakis å då kom jag på att jag inte hunnit äta nåt sen tidigt i morse. Så det fick bli en chokladshake. Efter nån timme ringer Erica och  ska rida genom skogen och vill ha nån att prata med...helt plötsligt börjar det skrikas och jag hör tydliga klapper i från hästhovar...hon har fått sällskap genom skogen av tre älgar...det var vad hon trodde men det visa sig vara tre hästar på rymmen...dessa skenar mot stallet ... men hon lyckades fånga in dom så när jag kom dit hade hon stängt in dom i paddocken. Tur att hon fick tag på dom så ingen hann skada sig.

Det har verkligen gått i ett i dag så nu känner jag att jag är dödstrött och klockan ringer alldeles för tidigt i morgon. Bäst att försöka hitta till sängen i alla fall.

Dagens Rörelseglädje : lasta och tömma en hökärra =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar