söndag 23 januari 2011

hundträning

tjolahopp!!
I dag har jag följt med söta syster yster till brukshundsklubben för att få lite träningstips. Det är ju så att det är syrrans hund som vi tar hand om och nu ska hon snart tävla så både jag och dottern fick lite tips om hur vi ska träna yrvädret Yin.
Yin är en tvåårig Bordercollie, som ni säkert vet brukar dessa hundar vara enormt aktiva men vår är väldigt lugn. Oftas är han med dotttern till stallet så där blir han av med en massa energi och får motion så kvar är biten "jobba med hjärnan".
Min plan idag var att hinna med en promenad och nu har jag blivit hundvakt till syrrans gammelhund så jag får väl ta och släpa i väg oss snart, det är ju underbart ute men jag har fortfarande inte tinat upp än från hundträningen.
Planering för resten av dagen:
  • promenad 45 min
  • handboll
  • solsidan
Vad ska ni hitta på en söndag som denna?

Bäst att ha ett öga på katterna så dom inte är i min matskål =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar