söndag 30 januari 2011

snart har två veckor gått

Nu har jag varit med i xtravaganza i snart två veckor så det ska bli riktigt spännande att se vad som har hänt denna veckan. Kunde ju inte röra på mig första veckan men denna vecka har jag rört mig desto mer.
I dag har jag hunnit med en hel del. Åkte till stallet i morse å då kom Erica på att spånet va slut så jag fick åka och köpa spån, upp tillbaka till stallet sen hem för att duscha och sätta på sig fejset innan det va dax för en shoppingtur till karlstad. Jag hade i ett svagt ögonblick lovat dottern att vi skulle åka till Hööks för ponnyn behövde nya skydd. Kan väl säga att det inte bara blev skydd =) Hon köpte bak och frambensskydd, 2 par boots(inte gummi) 1 par ridbyxor, i par ridvantar och en rutig tävlingskavaj. Hade turen att en del av sakerna var det halva reapriset på så hela kalaset gick "bara" på 850:-
Efter Hööks var det dags för ett besök på Ikea. Var ju bara tvungen att fylla på mitt värmeljusförråd. Passade på att äta mat där oxå,( barnen i alla fall) själv fick jag nöja mig med kaffe och vatten. Åh fy fan va sugen jag va på mat, de åt fläskytterfilé med pommes å bea och jag kan lova er att det var dregel varning på mig.
När vi kom hem tog jag med mig yngsta dottern,vovven och gammelvovven på en promenad. Vi var ute i ca 1 timme, ingen power Walk men skönt ändå.
Hemma igen så fixade jag disken och plockade undan lite, sen kom päronen och kollade på fångarna på fortet. Till detta var det chips och smågodis men jag lyxade till det med Loka naturell =)
Stickade färdigt sonens mössa så nu ska den sys i hop och sen får vi se om den duger.

2 kommentarer: