söndag 20 mars 2011

lek och bus

Tillbringade större delen av gårdagen på lek och buslandet i Karlstad. Det va jag,syrran,hennes två små och Wilma som var där. Snacka om paradis för alla busiga barn och mammor...hihi syrran och jag blev som barn på nytt, vi klättrade och klängde,tävlade i rutchkanorna och sen hade vi bollkrig med barnen och då kom det en massa andra barn och ville va med, kul =)
Måste bara få tala om att vi blev totalt utstirrade av en hel hög med mammor...men hallå!!! gå å gör nåt med era barn i stället för att sitta på en stol och blänga på två mammaor som hade en toppendag med sina barn. Under de timmarna som vi var där såg vi inte en enda mamma som lekte med sitt barn, istället såg vi många pappor som sprang runt och lekte meddan mammorna stod bredvid och titta på eller satt på cafeét och prata.
Hur kommer det sig tror ni? kan säga att jag förstår dom som har lite extra kilon att släpa på men de andra då?
Så det blev ett härligt motionspass i form av bus i går och det känns faktiskt i kroppen mä =)
Ska ha smyckesparty i möra så i dag måste jag göra en riktig röjning här hemma men har ingen större lust när solen strålar så underbart.
Tror jag ska passa på att tvätta bilen idag för städa den gjorde jag igår och senare i eftermiddag får det bli ett spinningpass på gymmet.
Vad ska ni hitta på idag då??

1 kommentar:

  1. Låter ju hur mysigt som helst. Nästa gång vill vi komma med. Känner att jag skulle behöva få leka av mig lite ;)

    Idag håller vi på och flyttar om på övrevåningen. Flickorna ska byta rum med Jesper och gästrummet så det är fullt upp.

    Kram på dej honey

    SvaraRadera