lördag 5 februari 2011

lördag

Ja va hittar man på en helg när man varken har barn eller pengar att roa sig mä?? lutar åt soffan, melodifestivalen och stickning.
vaknade sjukt tidigt i morse(läs 5) men lyckades somna om och vakna till vid nio sen. Känner mig som en ny människa efter att ha sovit alla dessa timmar. Kan ju säga att det varit lite si och så med sömnen på sista tiden. Lägger mig sent och går upp jättetidigt, har väl haft ett snitt på 4 tim/natt å det är inte bra men va gör man när det inte går att sova då??? TIPS anyone?
Planen under dagen är att följa med syster yster och hennes hundar på långpromenad, sen till affären och köpa lite mer garn.
Och så blir det väl lite av det där vanliga man gör i ett hem oxå...tvätta,stryka osv.
Har upptäckt att de helgerna jag inte har barnen hemma så har jag så mycket tid över och måste hitta nåt att fylla den med. Det går ju inte åt nån tid till att laga mat och tv undviks i det längsta eftersom det är så lätt att bli sugen på nåt att stoppa i munnen när jag ser på tv.
Har kommit fram till att jag äter når jag är stressad,trött,inte mår bra och när jag är frustrerad...min första tanke när jag är/har varit arg är: Vad finns det att äta ?
men nu vet jag vilka bitar som är svåra så då blir det förhoppningsvis lättare att jobba med dom.

Har nu gått ner 7 kg men ingen har sagt något på jobbet eller i familjen...syns det inte eller??
Miche och MrT har i alla fall sett :) och bägge mina vänner är ett stort stöd för mig...är så glad att ni finns.

4 kommentarer:

  1. Snart kommer alla att kommentera din viktnedgång,va lugn för det :D syns gör det ju redan...

    SvaraRadera
  2. Glömde ju att skriva namn

    SvaraRadera
  3. Klart du kommer att få komentarer !!!
    Va roligt att sonen blev nöjd m mössan. Flätor är inte svåra att sticka.
    jag brukar sticka sockar m långt skaft m flätor
    gå in o kika på dom om det kan va nått...isf kan jag maila dej beskrivn.eller så kikar du in på Dropps el Järbos sidor.

    SvaraRadera