lördag 12 februari 2011

Rallyfeber

Ja som sagt här pågår svenska rallyt för fullt ä många man känner tillbringar sin dag ute i skogen.
Själv har jag gått på en promenad och sen har jag lagat mat till barnen å syrran. Spagetti med krämig tonfisksås blev det...och så en kladdkaka som dessert =) Tänkte ni skulle få receptet på världens enklaste kladdkaka.

KLADDKAKA
2 ägg
3 dl socker
vispas poröst
2 dl mjöl
1 msk vaniljsocker
4 msk kakao
100g smält margarin
5-7 min i micron på högsta effekt
låt den svalna och njut sedan med tillbehör som grädde el. glass

ska i väg och jobba ett pass i baren ikväll...ska bli så kul

3 kommentarer:

  1. Bra recept.alla nöjda

    SvaraRadera
  2. Tack för idé om att grädda den i micron,man kan byta ut margarinet mot kesella om man vill ha en "slankare" kaka....:))

    Mössan blev jag så nöjd med,den är superskön att ha på,ska inviga min t sportlovet i fjällen
    ska sticka ett par vita vatar oxå,sen kan jag "glänsa i solen" skratt!

    SvaraRadera
  3. Måste testa med kesella...tack för tipset =)

    SvaraRadera